Piranha Zen için MIUI v7 Romu

Arkadaşlar beklediğiniz için, çok fazla deneyemedim ama ana özelliklerini denediğim MIUI v7 romu aşağıdaki linktedir.

ROM OS Version: 4.4.2 KitKat
ROM Kernel: Linux 3.4.67

Öncelikle romun stabilitesi çok iyi, ama klasik miui sorunları bunda da var. Örneğin, galeri Türkçe dilinde resimleri getirmiyor, ingilizce kullanmak gerekiyor. İlk kurulum esnasında wifi kısmı siyah gözüküyor, atla’ya basıp, telefon açıldıktan sonra wifi ve diğer ayarları yapabilirsiniz.

Romun çok fazla özelliği var hepsini deneyemedim ama başlıcaları çalışıyor gözüküyor. Usb’den bağladığınızda bildirim panelinde bağlantı seçenekleri çıkıyor, mtp ile dosya transferi yapabilirsiniz ama mtp’yi kaparsanız bir daha seçenekler gözükmüyor, o yüzden roma 3rd party bir program ekledim, o program ile seçenekleri tekrar görebilirsiniz.

Kendi kamerasının kalite ayarları klasik romlardan farklı olduğu için 8MP’de bıraktım, bir denersiniz, eğer gerekli olursa 16MP için bir update veririm.

Dikkat edilmesi gerekenler ise:

  1. Mi Mesaj kapalı olmalı yoksa faturaya yansıyormuş.
  2. Yaşlı modu (Lite mod) telefonun kitlenmesine neden oluyor, kullanmayın.
  3. Güvenlik>Denetle ve ardından En İyi Hale Getir yaptıysanız aşağıdakileri yapmanız gerekiyor:
    1. Ayarlar>Telefon Hakkında>MIUI Sürümüne 7 kez tıklayın, geliştirici seçeneklerini açmak için.
    2. Ayarlar>Ek ayarlar>Geliştirici seçenekleri’nden USB hata ayıklaması’nı açın
    Bunu yapmazsanız telefon animasyonda kalır çünkü optimize edince USB hata ayıklamasını kapatıyor, bu da bootta takılmasına neden oluyor!

Yükeleme Talimatları:
1) ROMun zip dosyasını aşağıdaki linkten indirin
2) SD Kartınıza kopyalayın
3) CWM Recovery’e gidiyoruz
4) Önce Wipe Data sonra Wipe cache yapıyoruz
5) Install From SD seçip
6) Kopyaladığımız ROMun zip dosyasını seçip, ‘YES’i seçiyoruz.
7) Reboot yapıyoruz
8) Tebrikler Romu yüklediniz, hata bulursanız lütfen bildiriniz.
9) Ayrıca pil sorunu için ‘Durusu’ programından ‘Ekran Kilitleme Yetkisi’ni açmayı unutmayın.

Not: Yükleme ve daha sonrasında oluşabilecek bir hatadan sorumlu değilim. Kendi riskiniz ile yükleyiniz.

İndirme linki: https://yadi.sk/d/hvdmrzsqum8Dw   (MD5 Checksum: 669C767E346A72144108B7991689BA1C)

Usb bağlantının “Ayarlar>Ek ayarlar” içine konulduğu ve Yaşlı Modun çıkarıldığı update: https://yadi.sk/d/VnpO-fn2uwGCE

16MP Kamera çözünürlüğü için recovery’den bunu yükleyebilirsiniz: https://yadi.sk/d/dSYUKJuuus3sX

Screenshots:

screenshot_2016-10-06-16-45-23_com-miui-home1 screenshot_2016-10-06-16-45-55_com-miui-home1 screenshot_2016-10-06-16-46-10_com-miui-home1 screenshot_2016-10-06-16-46-17_com-miui-home1 screenshot_2016-10-06-16-46-27_com-android-settings1 screenshot_2016-10-06-16-46-32_com-android-settings1 screenshot_2016-10-06-16-46-35_com-android-settings1 screenshot_2016-10-06-16-46-45_com-android-settings1 screenshot_2016-10-06-16-46-59_com-android-settings1 screenshot_2016-10-06-16-47-09_com-miui-securitycenter1 screenshot_2016-10-06-16-47-22_com-miui-home1 screenshot_2016-10-06-16-47-48_com-android-contacts1 screenshot_2016-10-06-16-47-58_com-android-contacts1 screenshot_2016-10-06-16-48-21_com-android-calendar1 screenshot_2016-10-06-16-49-20_com-android-fileexplorer1

“Piranha Zen için MIUI v7 Romu” için 60 yorum

  1. Hocam ellerinize sağlık. Emeğiniz için çok çok teşekkür ediyorum. Şimdi hemen kullanıp denemeye başlıyorum. Gerçekten sizde olmazsanız vay halimize çok teşekkür ediyorum tekrardan.

    1. Herkesin beklediğini bildiğim için hızlıca ekledim romu, müsait bir zamanda screenshotları da eklerim.

  2. Rom güzel fakat beğenmediklerim var şunlar ;
    kamera 16 mp update atarsanız sevinirim
    galeri yavaş
    devamı olursa yorumda belirtirim teşekkürler ellerinize sağlık

    1. Galeri yavaşlığı bütün miui versionlarında olan bir sorun. Asıl kamerası nasıl çekiyor? Çünkü hangi ayarda çekerseniz çekin (yüksek-orta-düşük) çözünürlük hep aynı (8MP) ama resim boyutu değişiyor. O yüzden 16MP yapmadım, hep 16MP’de çekmek zorunda kalınmasın diye. Ama dediğim gibi 16MP için bir update yapacağım. Bu update içine başka bir romun galeri ve kamerasını da ekliyeyim mi?

      1. Hocam buna siz karar verin galeri cok sıkıntı degil bana. Rom asiri derecede stabil ama az once whatsapp tayken arama geldi ustte arayan ismi cikti acmayi denedim acilmadi ve telefon öylece caldi . Simdiye dek tek sorun bu umarim benim hatamdir. Bide mi mesajlasma faturaya yansiyomus derken neyden bahsediyodunuz ?

        1. Whatsapp’ı denemedim ama öyle bir sorundan bahsedildiğine şimdiye kadar rastlamadım, inşallah genel bir sorun değildir.
          Bütün portlama konularında “Mi Mesajı” kapatın diye yazmışlar. Ayarlar>Sistem Uygulamaları>Mesajlaşma>Mi Mesaj var ve benimkinde kapalı olarak yüklendi. Valla açıp denemedim, o yüzden gerçekten faturaya bir yansıması oluyor mu bilemiyorum ama kapalı olmasında fayda var diye düşünüyorum.
          Yanlış anlaşılmasın kendi mesajlaşma programını kullanmakta bir sakınca yok.

  3. Telefonuı yeniden başlattım açılmadı. Bataryayı çıkardım taktım yine açılmadı.

  4. aynen update de galeri olsa iyi olur 🙂
    bide titreşimi kapattım yinede çalıyor onu nasıl kapatıcaz mesaj gelince hem ses hem titreşim olmasın

    1. Ayarlar>Ses>Çalarken Titret’i kapatınca yinede titreşim geliyor mu?
      Bir de hangi romun kamera ve galerisi en iyisi?

  5. Sebebini bilmiyorum ama yeniden başlatınca çalısmadı bende bataryayı çıkardım tekrar baslattım yine aynı şekilde dondu. tekrar rom attım aynısını açıldı 3 defa yeniden başlattım bi kere kapatıp bi kerede kapatmadan bataryayı çıkardım ve ardından açtım telefonu açıldı. O konuda sıkıntım kalmadı. Arama konusunda bi uygulamadayken üstten bildirim geliyor kapat yada aç butonları geliyor. öncekinde aç dediğimde olmamıstı şimdi denedim sıkıntı yok. Rom çok güzel ufak eksiklikleri doğal olarak var ama yinede rahat bir rom. Teşekkürler.

    1. Tekrar başlatırken Mi.com’lu siyah ekranın en altında yükleme çubuğu gibi bir şey çıktıysa Yaşlı modu aktif olmaya çalışıyordur. Çok bela bir özellik, zamanım olsaydı Ayarlar kısmından tamamen çıkarmayı düşünüyordum. Ya da daha önceki sürümlerde USB Hata Ayıklamayı kapamak boot ekranında kalmaya neden oluyor gibi birşeyler yazmışlar.

  6. Ayarlar>Ses>Çalarken Titret’i kapatınca yinede titreşim geliyor

    Galiba lite-kat ın ki daha iyi ama yinede siz bilirsiniz diğerlerini tam hatırlamıyorum

    1. Şimdi tekrar denedim, ben de düzgün çalışıyor. Türkçedeyken çalışmayan ayarları ingilizce ile deneyin dediklerini okumuştum. Bir deneyin olmadı ama bende türkçede çalışıyor.

    1. 16MP kamera update’i ekledim. Lite-kat’taki galeriyi denedim, açıldığında donduğu için onu eklemedim.

  7. Hocam Ben galeriyi eklemstim kendim donmuyodu simdi gene yukleswm format atmam gerekir diye update istedim . Yapılışı taşımak la filan oluyosu bana söyleseniz yaparım ben

    1. Ben miui romuna lite-kat gallery2.apk’yı ekledim. Kamerası çalıştı fakat galerisi açılıyor, donuyor ve kendini kapatıyor.

    1. Miui romların batarya süresi kısa yorumlarını görmüştüm. Birde batarya süresini pil yüzdesinden takip ediyorsanız, bir kaç günlük kullanımdan sonra %40tan sonra hızlı düşüş olmadı, kendimi bir kalibrasyon yapıyor bilemiyorum. O yüzden pil süresi için full şarjdan kapanana kadar bir süre ölçümü iyi olur.

  8. Sarj sorunu bendede var. Başka ROM çalışmanız varmı. ROM portlama yla ilgili bi seyler paylasırmısınız bende portlamak istiyorum GM discovery romlarından vs.

    1. Miui v8 ve lg g3 romu planlıyorum. mtk6589 rom portlamak için çeşitli siteler var, birisinden başlayıp takıldığınız yerleri sorabilirsiniz.

        1. Şu an birşey söylemem zor, sorunların miktarına göre sürede değişiyor. Sağolun, birşey lazım olursa hemen söylerim.

  9. hocam miui v7 yüklü şuan bende ancak bi sorunum var. whatsapp,instagram fln mesela kapatıyorum uygulamayı bildirim gelmiyor ben uygulamaya girdiğimde mesajalr geliyor

    1. iki programda yüklü değil bende ama Güvenlik>İzinler>Otomatik Başlat’tan her iki programı seçerseniz yararı olabilir. Olmadı program kapatma ekranında bu programları aşağı çekip kilitlemenin yardımı olabilir.
      Ayarlar>Bildirimler>Uygulama bildirimleri kısmında söz konusu iki programın bildirimleri göster’leri açık değil mi?

    1. V8’de ekstra bir sorunla uğraşıyorum, zenin system için ayırdığı alan (891mb) v8e az geliyor. Dosya miktarını azaltmaya ve bazılarını data kısmına taşıyorum.

      1. Hocam aklıma gelmişken ben öncededen bu sıkıntıyı yasıyodum rom atmadan sistem hafızasını 3 gb çekmiştim aynı sey bunda olmazmı ?

        1. Tabi olur, ebr ve emmc dosyalarını modifiye edip, flashtool ile yazabiliriz ama bir rom için insanlar böyle bir değişiklik yapmak zorunda kalmasınlar diye uğraşıyorum.

          1. Haklisiniz hocam beklemeye devam o halde :)en yakin zamanda bekliyoruz inşallah 🙂

          2. Birkaç gün içinde yayınlarım herhalde. Yine kendi browserı çalışmıyor, bir error verse çözeceğim ama nedensiz kapıyor kendini, ilginç bir durum.

  10. Miui v8 sabırsızlıkla beklemedeyiz. içinde dolby atmos da kurulu olursa seviniriz hocam miui v7 de ses az çıkıyor. dolby indirip kurduğumdada ilk başta yükseltiyor sonra çalışmıyor

    1. Sonra çalışmaması başka bir ses eklentisi yükleyincemi oluyor? V8de deniyorum sorunsuz çalışıyor.

      1. dolby atmos u kurmuştum bi yarım saat etkindi sonradan sesi almadı haliyle çalışmadı ses azdı yani 🙂 ama miui v8 gelince onu yüklicem çözüme gerek yok hocam teşekkürler v8 de olsa iyi olur ama sabırsızlıkla bekliyorum

  11. Hocam en güzeli arama geldiğinde bildirim panelindenn aşağı küçük bi kutucuk geliyo ve islerimizi engellemiyo 🙂 o ozellik var demi 🙂

      1. Yok hocam wp de filan yazi yaziyosam misal bildirim paneline yakin bi pencere aciliyo acma kapama cikiyo. Test edebilirmisiniz hocam

        1. Evet şimdi gördüm, mesaj yazarken üstte çıkıyor arama cevaplaması, güzel yapmışlar 🙂
          Bir sorun daha var; temalar da kendi içindeki yüklü olanlar düzgün çalışıyor ama miuidan indirilenler yüklenemiyor. Eski bir sürümden temalar programını kullanınca, bu sefer yüklüyor ama 30 dakika sonra eski haline dönüyor, hangisi olsun sizce?

  12. Ben miui v7 de temaya gerek duymadim orjinal kullaniyorum v8 dede oyle olabilir hocam bi an once gelsin istiyorum bende kralsiniz

    1. Arkadaşlar sorunlarını halletmeye çalışıyordum. Tema sorununu ve pil kullanımı ekranın biz basmadan geri dönme sorunlarını çözdüm ve şimdi yükledim. Bir hata görürseniz söyleyin çözmeye çalışayım.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir